onsdag den 7. juli 2010

25.-30. Juni - Besøg af mor og far

Berlin set fra vandsiden..




Med mor og far i sightseeing-bus rundt i byen.



Flohmarkt am Mauerpark

Søndag var vi på Flohmarkt am Mauerpark hvor jeg både fik købt de smukkeste blomster til mine altankasser og ikke mindst to fantastiske stole til mit køkken, som far hjalp med at slæbe hele vejen tilbage til lejligheden. Dog med et enkelt tiltrængt pitstop :)

På markedet fik mor desuden lov til at købe en virkelig grim hest (som vi senere ganske enstemmigt blev enige om var rigtig sød og pæn), af en meget sur dame fordi øret faldt af ved et lille uheld. 10euro koster sådan en blå tingest, for ellers kommer politiet nemlig! (Jeg fik desuden øvet mine første trusler om at vi aldrig kom tilbage til den sure dames bod - på tysk..! Ved ik' helt hvordan jeg klarede den, men hun fangede vist pointen:)

På vej mod fjernsynstårnet..

Ved Check point charlie måtte mor selvklart lige have
styr på om `soldaten´ var amerikansk.. -"Nein"



U2 nack Senefelderplatz



Olympia Stadion

Hvor vi bl.a. opdagede at min Moleskin-Berliner bog var gået sine egne veje og at arkitekterne til den smukke overdådige bygning var jøder og blev dræbt da bygningerne stod færdige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar