lørdag den 17. juli 2010

CHOCOLATE COOKIES

ORANGE COFFEE, JULI ´10


Disse cookies har jeg lavet denne opskrift på lækre, sprøde cookies i gigantisk str. til caféen ved siden af. I al beskedenhed synes tyskerne tilsyneladende at kunne lide dem ganske godt, så jeg tænkte at jeg lige kunne dele dem med jer. Jeg nåede desværre ikke at tage et billede før de var væk, så det må jeg lige opdatere med næste gang.


Ud af nedestående portion bliver der ialt 15 (ganz grossen) cookies eller 45-30 små. UUMMMMM!

Rigtig god fornøjelse..

200gr Smør
200gr Sukker
100gr Farin
2 Æg
2tsk Vaniljeessens/sukker
400gr Mel
2tsk Natron
200gr Mørk (Overtræks) Chokolade
1.) Tænd ovnen på 190grader (Varmluft)
2.) Rør smør, sukker og farin godt sammen.
3.) Tilsæt vaniljeessens og æg. Rør godt.
4.) Bland mel og natron heri.
5.) Hak chokoladen og rør den i dejen.
(evt. også nødder el. måske endda lidt havregryn ville være smækkert!!)
6.) Sæt kagerne på en bageplade og tryk dem godt flade til den ønskede tykkelse. (Helst max. 1cm tykke hvis de skal blive dejligt sprøde). Husk godt med mellemrum mellem kagerne.
7.) Bag dem i 8-10min afhængig af størrelsen. Afkøl og skynd dig så at smage en med det sammen. Nam!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar