onsdag den 11. august 2010

Har idag bevæget mig udenfor mit hjem og ikke mindst Orange Coffee. Sidder på Café Kaléko i Immanuelkirch str. og kigger efter job i avis og på nettet mens jeg overvejer hvor vidt jeg ville tage mig godt ud som Sekretärin, Techn. Zeichnerin, Kreative Friseurin eller måske Zahntechnikerin!?

Har derfor snydt mig ind på bloggen for at sige hej, trods at jeg idag ikke er på vaskeri.
I den seneste tid har jeg lært følgende i min iagttagelse af det tyske folkefærd:

1) Man skal huske ikke at gå på fortovet, når der kommer en cyklist. Så går man jo i vejen lige der hvor han kører og der gives gerne en lille bemærkning i farten.
.
2) Man skal huske at der, trods at man har betalt entré, også findes toilet damer på tyske diskoteker og tilmed ikke blot nøjes med at hilse på hende fordi man tror hun er en bænkevarmer ingen lige har haft overskud til at byde op til dans, men rent faktisk give hende en lille skilling.

3) Man skal ikke sige "Entschuldigung ich bin ein bisschen langweilig" når man vil undskylde for at man er en smule langsom. Man finder i så fald alt for langsomt ud af at langweilig betyder kedelig og ordet man ledte efter ganske enkelt var "langsam".

Jeg har på fornemmelsen at denne liste løbende vil blive opdateret.....!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar