torsdag den 2. december 2010

Først kom sneen, så kom kuuuuuulden...

Det gik igår aftes op for mig at jeg skylder et par tyskere en indrømmelse.. Alt for længe nu (viser det sig i bagklogskabens lys), har jeg gået og hånet flere ellers wunderschöne kollegaer, for deres piven over hvor koldt det var sidste år i Berlin. En tilsyneladende isnende kold vinter, der siges at skulle gentage sig i år... Men det har jeg uden tøven slået hen med at der hvor JEG kommer fra, der er der ENDNU lavere minusgrader om vinteren og har dermed været fuldstændig uforstående overfor deres piveri.
Men så var det lige at sneen og (sølle!) 9 minusgrader ramte byen igår og FY FOR KATTEN!!!!! En isnende østenvind fyldt med fugt og piskende sne. Efter en skræmmende kold gåtur hjem i går aftes med cyklen i den ene hånd og balancen i den anden, bøjer jeg mig hermed i sandet! :
Es IST wirklich der kälteste Winter in der ganzen Welt hier in Berlin!!!!!!
Dog også meget smuk. Var dog rigtig glad for at befinde mig
indendørs på caféen en dag som idag..

Weinbergsweg.

Kastanienallee.


Knaackstr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar